2008. február 28., csütörtök

Mossunk fogat?Nem is hinnéd,de kell hozzá bátorság!

Dúlnak a csaták a hatóságok és a kozmetikai ill. élelmiszeripari cégek között a hatóanyagok,alkotórészek és a fogyasztók megtévesztése terén.

Mi az a határérték,amit bele lehet tenni "E"-kből és mit szabad mondani a vásárlóknak e körül folyik a vita.

Félreértés ne essék!Nem arról,hogy ez vagy az mérgező,káros,ártalmas,egészségpusztító és tilos alkalmazni,hanem egyezkedés folyik,hogy:no, nem lehetne egy picit,egy egész picit beletenni? :)

És a szakértők megállapítanak egy határértéket,ami még nem lehet káros,amiből nem lehet baj,hiszen meg kell élni e két iparnak.

A reklám pedig elintézi a maradék gyanúnkat is,hiszen csupa vidám és boldog gyerek és felnőtt eszi,issza,keni a sok szőrnyűséget!
Szerintem,azt is kiszámolták a szakértők, hogy kb. hány százalék,akiknek halálos a napi dózis, hány százalék,akik csak megbetegszenek, ki az,aki esetleg vakarózni fog, vagy vécén ül háromszor naponta,vagy csak egyszer hetente,hányan lesznek,akik a cukorbetegek statisztikáját fogják rontani vagy a meddőség gondjával néznek majd szembe.

Az emberből így lesz egy statisztikai érték,egy kockázati tényező,egy mellékhatás,egy előre nem sejthető fordulat!De sebaj,mert a gyógyszerek majd megoldanak minden problémát és a lényeg úgyis az,hogy szép,tömött sorokban álljon mindenki a gyógyszertár pultja előtt,mert hát,szegény gyógyszeriparnak is meg kell élni valamiből!

Vajon mért nem a felvilágosításra,az oktatásra,a helyes táplálkozás és életmód megismertetésére költenek milliókat? Van tippetek?

A fogkrémek erre nagyon jó példák.Próbáld ki otthon!Kedvenc fogkrémeddel kenj be egy reklámszatyor festett részét és,ha néhány körkörös mozdulat után leoldja a festéket,akkor kezdj el gyanakodni!
Vagy "szidolozd" fényesre ezüst és arany ékszereidet!Lehet,hogy nem túl egészséges festékoldót kostólgatni egy olyan helyen,ahol köztudottan fokozottan felszívódik minden.(száj nyálkahártya)A gyerekek meg szeretik,le is nyelik!
Egyébként az USAban legalább apró betűvel ráírják a fogkrémes dobozra,hogy 6 éves kor alatt felügyelettel használják a fogkrémet és lenyelni nem túl jó.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) első fokon pert nyert a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. ellen, a bíróság helybenhagyta a versenyhatóság a Colgate-Palmolive-ra 2006 elején, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításai miatt kiszabott 257 millió forintos bírságot - közölte ma a GVH.

A közlemény szerint a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. televíziós reklámkampányban népszerűsítette Colgate Total nevű fogkrémjét, a GVH 2006 februárjában megállapította, hogy a teljes fogorvosi szakma véleményének beállított kijelentések, mint például a "Colgate Total. A fogorvosok választása.", illetve a "Colgate Total. A fogorvosom választása." alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

E két kijelentés a mindennapi értelemben azt jelenti, hogy a szakértelemmel rendelkező fogorvosok többsége a Colgate Total fogkrémet választja, holott a Colgate által készíttetett felmérés szerint is csak mintegy hatoduk ajánlja ezt a terméket pácienseinek, és mintegy negyedük használja maga is a Colgate Totalt.

Hasonló álláspontra jutott a GVH a "A magyar fogorvosok által leggyakrabban használt és ajánlott fogkrém." állítás vonatkozásában is - áll a közleményben. A reklámok az alábbi elsőbbségi állításokat tartalmazták: " Nincs még egy olyan fogkrém, amely jobb védelmet nyújtana"; illetve "Csak a Colgate Total szabadalmazott formulája segít leküzdeni a szájban fellelhető mind a 12 problémát és véd 12 órán át." Mivel ezen állítások valódisága az eljárás során beszerzett tudományos cikkek alapján nem állapítható meg egyértelműen, a Colgate-Palmolive magatartása a versenytörvénybe ütközőnek minősült - emlékeztet a GVH közleménye.

Mivel a Colgate-Palmolive nem mutatott be olyan tudományos iratot, mely megalapozná az említett fogkrémnek a foltok 50 százalékos halványítására vonatkozó képességét, így e kijelentése kapcsán is az volt a GVH álláspontja, hogy bizonyítottság hiányában, valamint a versenytársai, illetve a szakértői vélemény alapján a fogyasztók megtévesztése megvalósult.

A GVH döntésével a Colgate-Palmolive Kft. nem értett egyet és jogorvoslatért a bírósághoz fordult, a Fővárosi Bíróság azonban első fokon elutasította a keresetet, és teljes egészében helybenhagyta a GVH döntését - olvasható a közleményben.

Nincsenek megjegyzések: