Erdélybe készülünk a férjemmel egy csodálatos túrára és a megfelelő biztosítások után kutatva az interneten egy fórumon ezt a bejegyzést olvastam.Sajnos , nem lepődtem meg, mert , hogy eléggé drámai legyek, bennem is mély sebeket tépett fel. Hasonló rossz tapasztalatom van a biztosítókkal kapcsolatosan és bizony résen kell lenni!!
No, de előbb olvassátok el a panaszt és hozzá egy volt biztosítós műhelytitkát.
Hogy, hogy jön ez ide? Ha mindezeket elolvassátok, akkor sokan megértitek az én megjegyzésemet az ügyhöz, és azt, hogy miért szüntettem meg sok felesleges biztosításunkat, illetve mit ajánlok helyettük- 7 éve rendületlenül-a józanul gondolkozó embereknek.
A panasz:
Tisztelt Szakértő Úr/Hölgy! Milyen lehetőségeim vannak panasz tételre egy biztosítóval szemben a PSZÁF-on kívül? Esetleg van értelme ügyvédet keresni, és jogi útra vinni az ügyet? A problémám a következő: Szüleim 7 évvel ezelőtt jelzáloghitelt vettek fel az Erste Bank-nál, amihez a igényléskor biztosítéknak egy életbiztosítást kellett kötni az édesapám nevére. Ennek a lejárata most jött el, hála istennek az édesapám 65 évesen is jó egészségnek örvend. A biztosítás halál esetén fizetett volna komoly összeget, de a szerződésben a lejáratkori várható összegről semmi nem szerepel. Körülbelül 4 évvel ezelőtt ezt a jelzáloghitelt a szüleim visszafizették, és megszűnt a hiteltartozásuk. Akkor azt javasolták, hogy az életbiztosítást ne szűntessék meg, mert a lejárat után majd jó összeget fognak kapni. A biztosító minden évben küldte a levelet, amiben a jobb hozam érdekében a havi összeg emelését javasolták a szüleimnek, amit Ők persze meg is tettek, és az emelt összeget fizették tovább. Hozzáteszem mindketten alacsony nyugdíjjal rendelkező kisnyugdíjasok, ez az összeg volt, amit nagy nehezen kispóroltak havonta!!! Most, a lejárat előtt kaptak a szüleim egy levelet, amelyben az szerepelt, hogy a a "pénzalap" összege 240.000 ft, amit persze nem értettek, ugyanis az évek során az összeg amit befizettek megközelíti a 600.000 ft-ot. Erre a levélre válaszul az ügyfélszolgálatra írtunk egy e-mailt, amiben a levél magyarázatát kértük, bízva abban, hogy NEM EZT 240.000 ft-os összeget akarják nekik kifizetni. Erre ezt a magyarázatot kapták, hogy a kezelési költség, és a kockázati tényezők elvitték ennek a pénznek a nagy részét, és persze a hozam nagy részét is. A tényállás tehát az, hogy még azt az összeget sem kapják vissza az életbiztosításukból, amit befizettek, nem hogy még esetleg valami hozam is került volna hozzá plusz pénzként. Most szerintem is teljesen jogosan becsapva érzik magukat, erről a kezelési költség dologról és kockázati tényezőkről senki nem beszélt nekik, a 7 év folyamán egyszer sem tájékoztatták Őket ezekről a dolgokról. Sőt, amikor visszafizették a tartozásukat, akkor sem mondták nekik, hogy mivel már nem szükséges a biztosítást fizetniük, - mivel már nincs az Erste Bank felé tartozásuk,- ne is fizessék tovább, mert az életbiztosításuknak nincs semmi nyeresége, és nem érdemes. Más életbiztosításos lehetőséget sem ajánlottak nekik e helyett a kedvezőtlen befektetési forma helyett, így az eltelt veszteséges 4 év után még további 3 évig fizették hiába be a pénzüket. Úgy érzem a szüleim megkárosították, és tisztességtelen üzleti magatartást tanúsítottak velük szemben. Mindazokon túl, hogy irreális kezelési költségeket számoltak nekik fel még a kockázati veszteségek mellett, elhallgattak fontos információkat amivel kedvezőtlen helyzetbe hozták őket. Ha ezeket az információkat az üzletkötő, vagy a biztosító közölte volna, vagyis apukámat, mint ügyfelet tájékoztatta volna, akkor már a maradék 3 évben nem szórták volna ki a pénzt az ablakon, hanem valmilyen más takarékossági formára váltottak volna. A szüleim nagyon várták a biztosítás lejártát, nagy reményeket fűztek hozzá, azt hitték lesz öreg napjaikra ebből egy kis félretett pénzük, és kicsit élvezhetnek belőle valamit.
A volt biztosítós:
Kedves ...né,bocsánat,de nem áltam meg,hogy mint a biztositók belső dolgait ismerő személyként,ne válaszoljak az ön beirására.Habár,ezt a tisztelt szakértő-aki mellesleg valóban profi hozzáértő-biztos megteszi,ő ovatosabban fog fogalmazni. Sajnos,a legtöbb biztositó intézményesitett csalást csinál magyarországon,ebben jócskán ludas az ön által emlitett PÁF!! A társaságok arra játszan-sikerrel-hogy elhuzzák a per kezdetéig a kifizetést,100 emberből jó ha 5 viszi perre!!!Középszinten a vezetők milliós jutalékot kapnak a ki nem fizetett pénzekből,csak ezt senki nem veri nagydobra! Biztos vagyok benne,a biróság mérlegelni fogja szülei érveit,feltétlen adják be a keresetet a társaság ellen!!!!!! Mondok egy tipikus intézményesitett csalást: Casco szerződésnél,nyilatkozni kell a gk sérüléséről.A biztosito,most nem néz utána az esetleges kárelőzménynek,bár egy gombnyomással megtehetné!Nem,nem..most nem érdeke,az az érdeke,felvegye a biztositási dijat!! Évek mulva,kár éri az autóst!Na,most jön elő a kárelőzménnyel-függetlenül,hogy a megkötésnél már tudta-és megforditja a dolgot:az ügyfél tévesztette meg a biztositót,igy a befizett dijak sem járnak vissza!Mi ez,ha nem csalás!!! Tisztelettel:volt allianzos
Az én alternatívám:
Szóval, nekünk is ( férjemnek és nekem is) volt életbiztossal egybekötött megtakarításunk, és nem akarom részletezni, de, amikor építkeztünk és szükségünk volt a pénzre, akkor hasonló kálváriát jártunk meg, mint fentebb. A lényeg, hogy sok a szerződésben az apróbetűs rész és kevés a lelkiismeretes biztósítási ügynök.( Én azóta ismerek egy párat!!) Ugye ismerős?!
Az ügy kapcsán kénytelenek voltunk minden biztosításunkat aprólékosan átnézni,kielemezni, átgondolni. Állítom, hogy kész biztosítási jogász lett belőlem. Az időmet nagyon sajnáltam, de végül is egy életre szóló tanulsággal zártuk a dolgot.
Egyrészt, ha biztosítást kötünk, akkor nagyon kell az embernek tudni, hogy mi a célja vele és , mit vár majd el tőle. Erre rá kell kérdezni és jobban utána kell nézni.
Másrészt, végre eljutott az agyunkig(férjemmel), hogy a félelemmel manipulált agyunkat értelmesebb alternatívákkal töltsük meg.
Bob Goschen amerikai szponzorunktól az ügyünk előtt többször hallottuk:
Az életbiztosítás, arról szól, hogy, ha meghalsz, valaki jól járjon! Te mit élvezel belőle?
Nem lenne célszerűbb olyanba befektetned, amit Te is élvezhetsz?
Ha az mlm üzletet lelkiismeretesen csinálod a franchise-módszer szerint, akkor az lesz az életbiztosításod, melyet Te is élvezhetsz élőként és a gondoskodás felelősségét is teljesíted!
Akkor ,ezt a tanácsát nem hallgattam meg, nem is értettem igazán, mert azonnal beindult a szabvány gondolat: No, de , ha az embernek gyerekei, társa van, akkor azokról gondoskodni kell,mi van, ha...!!!
Kellett a mi kis kálváriánk, ahhoz, hogy értelmet nyerjen Bob Goshen üzenete, hogy a legkönnyebb- bár anyagilag nehéz-biztosítást kötni és a lelkiismeretünk tiszta, de, szerintem az időért és a pénzért is kár, amit ilyenekbe feccolunk.
Célszerűbbnek tartom, azt az utat, amit mi járunk: azt az összeget, amit ezekbe a biztosításokba öltünk,azt most:
1.Befektetjük az egészségünk megőrzésébe. Így annak gyümölcsét folyamatosan élvezzük.Frissek, fiatalosak vagyunk.
2.Igyekszünk sikeresen működtetni a vállalkozásainkat, melyekből meg tudjuk alapozni a későbbi életünket és a gyermekeinket is biztonságba tudhatjuk.
Ezeknek a javaknak a kezelése és növelése a kezünkbe van, tőlünk függ és nem vagyunk kiszolgáltatva sem biztosítóknak, sem tisztességtelen brókereknek.
Igen, ehhez kellett tanulni, fejlődni, változtatni, de magunknak, magunkért csináltuk.
És azért szajkózom megszállottként a sok bezárt fülü embernek, hogy igen is, van lehetősége az embernek kezébe venni az életét, addig míg nem késő!
Igen, a Sunrider üzlet építése is egy lehetőség a sok közül, arra, hogy változzon a hozzáállásunk, a szemléletmódunk és persze itt megtanulható, hogy hogyan kell a miérteket megvalósítani.
Ilyen alapos és szerteágazó oktatással, mint ebben a cégben ( Sunrider), sehol nem találkoztam. Amit mások agymosásnak neveznek, azt én mind hasznosítani tudtam ,mind lelki, mind testi, mind anyagi helyzetem javítására. És nem utolsó dolog, hogy olyanoktól tanultam, akik példamutatóan úgy is élnek, amiről beszélnek!
Biztos vagyok benne, hogy nem mindenki ért velem egyet, nem is az a célom.
De, aki egyetért, annak szívből ajánlom a Sunrider Lehetőséget, mert az élet szeretetére ez a jó válasz!
Utóirat:Mielőtt valaki teljesen megbotránkozna, hogy biztosítás nélkül nem élet az élet ,szeretném leírni, hogy maradtak biztosításaink, a legszükségesebbek, de azokat már más szemüveggel és kellően átnézve kötöttük és semmiképp sem a takarékoskodásról és a befektetésről szólnak, hanem amiről kell: a biztosításról.
A lakáshitelünkre pl. egy hitelfedezeti életbiztosításunk van, egyszerűen azért, hogy, ne maradjon hátra senki a családban a nagyösszegű tartozásunkkal.Lakás, autó biztosítás is van.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése